FBZ zet zich in voor uw werknemersbelangen: bekijk het jaarverslag 2020

Afbeelding voor FBZ zet zich in voor uw werknemersbelangen: bekijk het jaarverslag 2020

Namens onze vereniging behartigt vakbond FBZ uw werknemersbelangen als zorgprofessional in dienstverband. In het jaarverslag van FBZ leest u over de activiteiten en resultaten in 2020, waarin het meer dan ooit tevoren alle hens aan dek was om te zorgen dat zorgprofessionals gezond en veilig hun werk konden doen. Door de uitzonderlijke omstandigheden stonden ook arbeidstijden, werkdruk en het kunnen opnemen van verlof flink onder druk, waar cao-partijen afspraken over hebben gemaakt. Ook kwamen in coronatijd een paar nieuwe cao’s tot stand.

Verder zoomt het jaarverslag in op de collectieve belangenbehartiging door FBZ op het gebied van de arbeidsmarkt of het pensioen, waar grote veranderingen op stapel staan. Als groeiende zorgvakbond oefent FBZ collectief steeds meer invloed uit op het gebied van de arbeidsmarkt of de toekomst van de zorg.

FBZ en haar partners staan ook klaar voor leden met individuele arbeidsrechtelijke vragen. In 2020 boden 10 verenigingen hun leden in dienstverband FBZ Rechtshulp aan. Leden maakten hier veelvuldig gebruik van. Dat onderstreept tegelijkertijd echter ook dat FBZ zich onverminderd moet blijven inzetten om arbeidsvoorwaardelijke knelpunten op te lossen.

Bekijk hier het jaarverslag met Marye Rutten PA cardio-thoracale chirurgie op de cover.

Word lid van NAPA

NAPA is dé beroepsvereniging van en voor alle (aankomende) physician assistants in Nederland.

• Vertegenwoordiging van de PA

• Delen van kennis en ervaring met vakgenoten

• Korting op het Jaarcongres PA Invest

• .. En nog meer